Morgonstund har Coachella i mun

image34Yours truely var uppe klockan 06 imorse för att se på Arcade Fire från Coachella. Var det värt det undrar man väl då kanske? Utan tvivel! Publiken var ganska tråkig igen tyvärr dock enligt rapporter. Vet inte vad det är med dem där borta i Californien-området. Jaja, bandets insats var det sannerligen inget fel på i alla fall. Började likt spelningen i Stockholm med Keep The Car Running följt av ett parti med mestadels mörka låtar från nya plattan. Trodde det var därför som publiken var lite seg i början men när det inte ens blev riktigt bra drag på dem när de körde Wake Up var det ju bara att inse att det inte kommer bli nåt drag på dem att prata om. Lite synd. Bandet såg vid ett par tillfällen ganska missnöjda ut tyckte jag också, med all rätt!

Lyckades spela in webcasten åt er som inte kunde se den live. Tyvärr dog streamen under några minuter i början. Vad det berodde på vet jag inte riktigt, men enligt rykten så ska det osannolikt nog varit pga att Flea från Red Hot Chili Peppers dansat in naken på scenen... sant eller inte, men dog gjorde den. Det resulterade i att inspelningen fick delas upp i två delar varav den andra delen blev sabbad pga detta. Resultatet blev att inkapslingen av del 2 förstördes. Det innebär att för att spela upp den måste ni dra fram den ungefär 5 sekunder in i klippet - då ska den dra igång. Men det gäller alltså bara på del 2. Funkar endast att spela upp filerna i Windows Media Player. Nog med snack nu från min sida.
Del 1: http://www.megaupload.com/se/?d=PMHAHE6I
Del 2: http://www.megaupload.com/se/?d=C2W4K29Q

Nästa stop för bandet är Atlanta, GA den 1:a maj. Tallihoo!

Kommentarer
Postat av: Soffipropp

ÅH! Tack Tack Tack du morgonpigga människa!

2007-04-30 @ 13:14:08
URL: http://soffipropp.blogg.se
Postat av: Ola

Hej. Jag var där - kom hem ikväll. Det var helt fantastiskt. Inte bara AF utan hela festivalen. AF, i viss konkurrens med LCD Soundsystem, var dock allra bäst som det känns nu, även om den största stunden var när Rage Against the Machine gick på efter 7 års bortavaro inför 50000+ helt galna fans. Inte för musiken eller för att jag är något fan utan p.g.a. jublet och allt runtom.
När det gäller Arcade Fires spelning hade de från Stockholm bytt ut Neon Bible, Black Wave/Bad Vibrations och The Well and The Lighthouse mot Intervention, My Body is a Cage och Power Out. KAn vara något till för jag har inte antecknat setlisten från någon av spelningarna. Jag har filmat de två första och kommer lägga ut dem på Youtube inom kort.
Jag tycker Coachellaspelningen var bättre än i Stockholm. Ljudet var jättebra och setlisten var bättre. Öppningen var Keep the Car Running, Black Mirror och Laika. Intervention låg som femma. Wake Up var någonstans strax efter mitten. No Cars Go avslutade. Publiken var inte tråkig, möjligen inte jättebra men det var bra stämning på spelningen tyckte jag (som på nästan alla spelningar och festivalen i helhet).
Jag kommer skriva recensioner av både Arcade Fire och andra spelningar från festivalen efterhand den kommande veckan. Med både bilder och videolänkar. Kolla gärna!

2007-05-02 @ 00:03:42
URL: http://olainspace.blogspot.com
Postat av: YoL

Härligt Ola!
Ska bli kul att se allt på din blogg!

2007-05-03 @ 21:08:54
URL: http://yol.blogg.se/
Postat av: Philip

Du är verkligen en sann hjälte:)

2007-05-05 @ 11:35:50
Postat av: YoL

Philip//
haha! Det vet jag väl inte men hoppas du hittar tillbaka hit! Kom ihåg att tanka den uppdaterade versionen bara några inlägg senare.

2007-05-05 @ 17:14:30
URL: http://yol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback