Två notiser

> Sökfrasen Arcade Fire var under Mars månad den 5:e mest frekventa bland svenskarna på sökmotorn Google. Givetvis är detta ett resultat av att Neon Bible relativt nyligen släppts och det faktum att de gjorde sin makalösa spelning här i Sverige den 23:e mars.

> Det har varit klart länge men för er som inte uppmärksammat det så kommer Final Fantasy hit mot slutet av sommaren. Närmare bestämt den 13:e augusti då han besöker detta lands sydligare breddgrader. Malmö har lockat till sig denna makalösa soloartist. Owen Pallett som han heter egentligen är det närmaste en medlem i Arcade Fire man kan komma utan att vara det. Eller är han en medlem? Ja, det där kommer nog det debateras om ett bra tag till. Personligen så nöjer jag mig med att konstatera att han brukar stå på scen med sin fiol bredvid Sarah när han inte är upptagen med sin solokarriär. Ett låttips från honom är This Is The Dream Of Win & Regine och det säger jag inte bara av den uppenbara anledningen i titeln utan den är verkligen bara helt underbar! Jag har väl på gränsen till lyssnat sönder den vid det här laget men har man aldrig hört den förut så är det bara att låta sig bli förtrollad.

Final Fantasy - This Is The Dream Of Win & Régine:


...oh, lyssnade precis på den för första gången på någon vecka och fick ståpäls! Jag vill åka till Malmö i augusti!

http://www.myspace.com/owenpalletmusic

Kommentarer
Postat av: Olle

Hmpf! Då tycker jag att han kan masa sig till Way Out West dagarna innan också!

2007-04-27 @ 17:33:17
URL: http://sorelips.blogspot.com
Postat av: YoL

haha!
Du får tjata på honom lite :)

2007-04-27 @ 23:56:08
URL: http://yol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback