Surf City Eastern Bloc

image81
Jag har nu lyssnat på den senaste b-sidan från Arcade Fire minst 10 gånger i rad. Vad säger det mig? Jo att jag verkligen verkligen gillar den. Men det visste jag ju redan att jag skulle göra eftersom jag hört en gammal live-version av den som redan då var helt underbar. Vad kan man då säga om låten? Det som jag tror alla kommer slås av är den mäktiga kören! Wow säger jag bara. Hade på riktigt hög volym här när jag lyssnade på den första gången och det var riktigt häftigt. Rekommenderas. Kören är inte heller jobbigt mäktig utan perfekt avvägd så att det inte står ivägen för den enkla och stilfulla melodin som bara Arcade Fire kan få till.

Jag förstår dock att den inte kom med på Neon Bible. Den hade verkligen inte passat in. Men som en b-sida är den helt otroligt bra. Bättre än vad många band någonsin har åstadkommit i sina ljusaste ögonblick. Kort sagt så är detta naturligtvis en låt ni bara måste ladda ner från iTunes eller köpa No Cars Go (7" vinylen).

Kommentarer
Postat av: emilio

rätta namnet på låten måste ändå vara "Surf City Eastern Bloc" utan "k" i "bloc/block" och utan paranteserna va? som det står på sjuan.

2007-08-08 @ 14:34:35
Postat av: emilio

för övrigt är låten helt jäkla makalös. och jag skulle faktiskt gärna sett den på Neon Bible, som avslutning, men då undrar man vart My Body is a Cage skulle få plats. Detta är faktiskt bland det bästa Arcade Fire gjort.

2007-08-08 @ 14:36:54
Postat av: YoL

Emilio/ oj, jag lever kvar i den gamla stavningen som av någon anledning var "Block" och med parenteser. På nya ska det tydligen vara Bloc och utan parenteser ja. Helt korrekt. Sådär, fixat.

2007-08-08 @ 21:00:13
URL: http://yol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback