Affischerna från Burlesque redan slutsålda!

image88
I nordcentrala USA ligger delstaten Minneapolis. Där har ett designföretag som heter Burlesque sitt säte och detta relativt lilla företag samarbetar Arcade Fire med väldigt ofta när det gäller design och utformningar, t.ex. t-shirts och affischer. Burlesque har varit med i stort sett enda från början och har bildat ett väldigt framgångsrikt samarbete som båda parter är väldigt nöjda med.

Sent igår kväll var det släpp för deras senaste kollektion av turnéaffischer som gjordes till Arcade Fires turné runt om i Nordamerika i våras. De hade aviserat att det var högt tryck på att få tag på ett set med de fyra affischerna i fråga, men jag tror inte ens dem var förberedda på att det skulle bli ett sådant enormt tryck! Sidan fick extrema överbelastningsproblem och affischerna sålde ut väldigt snabbt. De såldes inte en och en heller som sagt utan man var tvungen att köpa alla fyra som ett set. Och tur var väl det såhär i efterhand. Nu lyckades jag sno åt mig ett set för $130 (ca 900 kr) så det är jag väldigt nöjd med. Ser det som en investering. Jag behöver något att hänga på väggarna, och vad kan vara bättre än dessa otroligt vackra och omsorgsfullt gjorda affischer. Om ni kollar på ebay så kommer ni upptäcka att priserna på dessa är helt sinnessjuka så detta var den enda chansen att köpa dem till ett hyfsat bra pris.

Nedan kan ni beskåda de i mitt tycke i alla fall otroligt snygga affischerna, annars hade jag ju inte köpt dem såklart.

Från vänster: California, Chicago, Canada och New York
Nu måste jag hitta någonstans där de kan rama in dessa till ett överkomligt pris, det blir nog inte det lättaste har jag en känsla av...

Kommentarer
Postat av: emilio

åh, jag älskar estetiken

2007-07-24 @ 14:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback